Viral Καμπάνια, δημοτικές εκλογές 2019: Φαίη Κ. Ολυμπίου – Όλυ για την Πόλη!

Πως η γραφικότητα των αυτοδιοικητικών εκλογών και το γενικότερο spamming κλίμα από τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους μπορεί να εμπνεύσει για τη δημιουργία της πιο viral καμπάνιας της χρονιάς; Η Vitamin Media, εκμεταλλευόμενη την προεκλογική εκστρατεία των αυτοδιοικητικών εκλογών, βρήκε πρόσφορο έδαφος για την υλοποίηση της πιο δημιουργικής καμπάνιας του έτους με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού αναφορικά με τα fake news, καταφέρνοντας μέσα από αυτό, την παρουσίαση ενός case study project με ισχυρή δόση χιούμορ.
Κεντρική ιδέα ήταν η δημιουργία μιας spoof προεκλογικής καμπάνιας, μιας φανταστικής υποψήφιας για τις δημοτικές εκλογές! Αφετηρία της δημιουργικής σκέψης ήταν – τι άλλο; – η πληθώρα εκκεντρικών -το λιγότερο- εκστρατειών αρκετών υποψηφίων, κάποιες από τις οποίες συζητήθηκαν και διαδόθηκαν λόγω ακριβώς αυτής της εκκεντρικότητάς τους (είτε σε επίπεδο σχεδιασμού είτε μηνύματος). Η υποψήφιά μας βαφτίστηκε Φαίη Κ. Ολυμπίου, ενώ ως κεντρικό σύνθημά της ορίστηκε το «Όλυ Για Την Πόλη». Παρά το ότι το όνομά και το αρχικό του μεσαίου ονόματός της παρέπεμπε έμμεσα στη φύση της υποψηφιότητας (διαβάζεται fake) και οι θέσεις που διατύπωσε ήταν το λιγότερο υπερβολικές, η γραφιστική προσέγγιση παρέπεμπε σε μια υποψηφιότητα που θα μπορούσε να πείσει για την εγκυρότητά της τον μέσο χρήστη (γεγονός που τεκμηριώνεται εκ του αποτελέσματος, τα σχόλια και τις αντιδράσεις του κόσμου).
Ο κύριος στόχος ήταν η υλοποίηση μιας online viral καμπάνιας με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού αναφορικά με τα fake news, με κύριο άξονα τα social media. Ο χρονισμός της θα ταυτιζόταν με αυτόν της προεκλογικής εκστρατείας για τις αυτοδιοικητικές εκλογές, και γι’ αυτόν τον λόγο θα έπρεπε παράλληλα να εμπεριέχει το πνεύμα της αναμέτρησης, αλλά και να ξεχωρίζει από το clutter των μηνυμάτων των εκατοντάδων -έως και χιλιάδων- υποψήφιων δημάρχων και συμβούλων. Έχοντας ως αναφορά το θέμα της (fake προεκλογική καμπάνια) προσεγγίστηκε και το ανάλογο κοινό – κάτοικοι της Θεσσαλονίκης άνω των 18 ετών, άρα και δυνητικά ψηφοφόροι στις επερχόμενες τότε δημοτικές εκλογές.
Για την πραγματοποίηση του στόχου, δημιουργήθηκε το microsite (www.ogtp.gr), ενώ βασικό εργαλείο προώθησης ήταν το Facebook και συμπληρωματικά το Instagram. Δημιουργήθηκε το Facebook Page (Φαίη Κ. Ολυμπίου – Όλυ για την πόλη), καθώς και το Instagram account (@ogtp.gr).
Αποτέλεσμα της παραπάνω προσπάθειας ήταν μια viral καμπάνια, καθώς πέραν των αμέτρητων σχολίων και του buzz στα social media, είδαμε αναφορές σε αρκετά από τα μεγαλύτερα μέσα της χώρας και της Β. Ελλάδας, καθώς και σε πολλά κλαδικά μέσα (advertising.gr / marketingweek.gr / publishitmagasine.gr / gazzeta.gr / makthes.gr / voria.gr / typosthes.gr / seleo.gr / vimapress.gr / metrosport.gr / tvopen.gr / mycampus.gr / pagenews.gr / και πολλά ακόμη)
Η Φαίη Κ. Ολυμπίου ήταν καλεσμένη ακόμα και σε ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια της χώρας:
Μία υποψήφια ζήτησε την προσοχή μας… Και την είχε!
Φαίη Κ. Ολυμπίου. Γυναίκα, εργαζόμενη, υποψήφια.
Κεντρικό της σύνθημα, το Όλυ Για Την Πόλη!
Κεντρικός της στόχος, η ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού αναφορικά με τα fake news. Μαζί της, και χιλιάδες πολίτες, που σχολίασαν, επικρότησαν, κατέκριναν ή μοιράστηκαν τις φανταστικές -κυριολεκτικά- θέσεις της. Γιατί πολλοί, πίστεψαν πως ήταν πραγματική. Και αρκετοί ακόμα, ήλπιζαν να είναι…