
Από τη συνέντευξη του Νίκου Παρχαρίδη , digital marketer και CEO της Vitamin Media στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων / Πρακτορείο FM 104.9 και την εκπομπή «Πρώτη καλησπέρα» στη δημοσιογράφο Βαρβάρα Καζαντζίδου.
Στον απόηχο της πανδημίας που έφερε και δεύτερο lockdown στη χώρα μας μέσα στην ίδια χρονιά, το εμπόριο κρατά την υπόστασή του και μεταμορφώνεται σε ecommerce για τις σύγχρονες ανάγκες.
Η διατήρηση ενός eshop είναι η μοναδική διέξοδος για τους επιχειρηματίες του εμπορίου και μάλιστα η ανάγκη στρέφει και τα μικρά καταστήματα στην οδό αυτή ακόμα και την ύστατη στιγμή. Ακόμα και οι τοπικές αγορές σπεύδουν να επενδύσουν στη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων καθώς έτσι θα ορθοποδήσουν δεχόμενοι στήριξη από την τοπική κοινωνία, αλλά θα ανοίξουν και τη βεντάλια σε μια μεγαλύτερη αγορά, πανελλαδικής εμβέλειας.
Η δημιουργία ενός eshop αποτελεί μια δυναμική διαδικασία, στην οποία εμπλέκεται ο επιχειρηματίας και η εταιρεία με σημαντικές απαιτήσεις καλής συνεργασίας, ώστε να υπάρχει η οργάνωση και η ροή. Ο επιχειρηματίας θα πρέπει να δώσει την πληροφορία, τις κατευθύνσεις για την αρχιτεκτονική και την κατηγοριοποίηση, να οργανώσει στην πορεία τις καταχωρήσεις, τις μεταβολές των τιμών κλπ. Η εταιρεία έχει ενεργό ρόλο, καθώς αναλαμβάνει το τεχνικό support,την οργάνωση και υλοποίηση περιεχομένου και εικόνας, τη συμβουλευτική, την εκπαίδευση του επιχειρηματία, αλλά και τη διαφήμιση, την παραγωγή προωθητικών ερευνών και ό,τι χρειάζεται ο εκάστοτε τομέας.
Με την ανάγκη για «άνοιγμα» των εμπόρων στο ecommerce, η απορία για το πόσο άμεσα μπορεί να στηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι εύλογη. Ένας μήνας θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ρεαλιστικό σενάριο, συνυπολογίζοντας την εναρμονισμένη διαχείριση των εμπλεκόμενων τομέων όπως τράπεζες, εταιρείες courier. Ωστόσο, τόσο ο χρόνος υλοποίησης, όσο και το κόστος κυμαίνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις φιλοδοξίες κάθε επιχειρηματία.
Αν κάτι πρέπει να μας διδάξει το έτος 2020 σε επίπεδο marketing είναι η ανάγκη για επένδυση στο ecommerce και το digital marketing. Η μέχρι σήμερα πορεία έχει δείξει πως το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών είναι αυξημένο προς τις ηλεκτρονικές αγορές, τις digital προωθητικές ενέργειες και καμπάνιες. Πρόκειται σίγουρα για μια επένδυση που θα χρειαστεί και στο μέλλον, καθώς το καταναλωτικό κοινό εξοικειώθηκε με τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που οδηγεί και στην αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων.