22 Απρ, 2020

Συμβουλες για τη δικη σας online παρουσια

Η απρόβλεπτη εξέλιξη την έξαρσης του κορωνοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιούργησε πολύ γρήγορα ένα domino effect, παρασέρνοντας στη δίνη του ολόκληρη την διεθνή οικονομία και το εμπόριο. Το τελευταίο κάστρο που έμελλε να μείνει απόρθητο ήταν εκείνο του ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός και το οποίο επιβεβαιώνει με κάθε τρόπο την ανάγκη των επιχειρήσεων για online presence, αλλά και για ένα δομημένο και στιβαρό digital marketing strategy.

Οι πρώτες έρευνες του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) σε συνεργασία των BestPrice, Google & Skroutz, αναφέρουν πως η αύξηση δαπάνης των Ελλήνων σε ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων κυμαίνεται εβδομαδιαίως σε ποσοστό 134%, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019. Βάσει της έρευνας, φαίνεται πως οι Έλληνες αυξάνουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις από τον Μάρτιο σε εκατοντάδες κατηγορίες που έχουν να κάνουν με in house δραστηριότητες, όπως Ψυχαγωγία (+433%), Αθλητισμός και Hobby (+129%) , και δραστηριότητες τηλεργασίας (web cameras +1.256%) ή τηλεκπαίδευσης (παιδικά είδη +118%). To επίμαχο διάστημα πριν από την έναρξη της καραντίνας (2-8 Μαρτίου), η online επισκεψιμότητα εκτοξεύεται σε κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ η επισκεψιμότητα σε φυσικά καταστήματα εμπορίου ή ψυχαγωγίας παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση έως -85%.

Ο Έλληνας  καταναλωτής φαίνεται να δείχνει όλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον στις online αγορές, καταγράφοντας αύξηση ακόμα και στην κατηγορία της μόδας, η οποία καταγράφει σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα κατά την περίοδο των πασχαλινών αγορών. Είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται τόσο ενδελεχής έρευνα για την κίνηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας και μας δίνει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για το σύνολο των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει η ελληνική επιχειρηματικότητα και την ανάγκη για θωράκιση των online εργαλείων και μεθόδων.

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η νέα αυτή κρίση  είναι κάτι το οποίο μελετάται προσεκτικά και θα μας απασχολήσει για το επόμενο διάστημα.

Αυτό που μπορεί να κάνει όμως ένα brand για να διαφυλάξει την online παρουσία του είναι να ακολουθήσει κάποιες βασικές οδηγίες:

  • Προσαρμόστε το κεντρικό σας μήνυμα
    Προτείνετε στο κοινό σας νέους τρόπους ανανέωσης, θετικής αντιμετώπισης, ψυχαγωγίας, ευχαρίστησης, προσαρμόζοντας το content σας ανάλογα. Ποιος δεν θα ένιωθε λίγο καλύτερα, ανανεώνοντας την εμφάνιση ή το χώρο του σε ένα καθεστώς εγκλεισμού και καραντίνας;
  • Δείξτε πλήρως ενημερωμένοι
    Το 75% των ηλεκτρονικών καταστημάτων αναγράφουν κάποιο μήνυμα σχετικό με τον κορωνοϊό. Με τον τρόπο αυτό, τα καταστήματα ενημερώνουν, συμβουλεύουν, και μοιράζονται τη δική τους εμπειρία σχετικά με τη νέα πραγματικότητα.
  • Υιοθετήστε υπηρεσία delivery και επιστροφής προϊόντων
    Η πολιτική ανέπαφης συναλλαγής και η κάθε μορφής ασφαλής αποστολή προϊόντων στο σπίτι αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης του κοινού προς την επιχείρηση.
  • Φροντίστε να δώσετε μια αναλυτική εικόνα των προϊόντων σας online
    Βεβαιωθείτε πως οι περιγραφές των προϊόντων σας είναι αναλυτικές, ότι οι φωτογραφίες ή τα σχέδια βοηθούν το κοινό σας στην κατανόηση της πραγματικής εικόνας.
  • Εξυπηρετήστε με «face – to – face» αλληλεπίδραση online
    Η ανθρώπινη επαφή είναι εκείνη που λείπει και δημιουργεί άγχος, μοναξιά και θλίψη στις ημέρες που ζούμε. Προσπαθήστε με κάθε τρόπο να επικοινωνήσετε ζεστά και ανθρώπινα με όποιον χρειάζεται μια ανθρώπινη επαφή.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που μένει ως σταθερό είναι το γεγονός ότι τίποτα δεν είναι σταθερό.

Η μεταβλητότητα της νέας πραγματικότητας λόγω του κορωνοϊού, είναι κάτι το οποίο πρέπει κάθε επιχειρηματίας να αντιμετωπίσει με ευελιξία και προγραμματισμό.

Θα είναι χαρά μας να σας βοηθήσουμε αντιμετωπίζοντας μαζί τη νέα πρόκληση!

Πηγή: GR.EC.A. (Greek eCommerce Association)